torsdag, februari 04, 2010

1 dag kvar! Imorgon gäller det!!!



BOOM! BOOM!

Imorgon så är det dags för mitt livs största spelning! Asså jag kan inte förklara den här känslan som jag har just nu! Dag och natt har så man lagt så mycket energi på varje beatmatch och på varje detalj man gör bakom mixer bordet. Det jag är ute efter är tre simpla, men fortfarande jävligt svåra punkter att få till riktigt bra:

1: Perfektion - Inget är perfekt men jag kan fortfarande manipulera en låt så som jag vill att den ska låta, mixa in den så som jag vill att den ska bli inmixad. Perfektionen i sig är just det att jag ska kunna låtvalen jag väljer och i tidens gång veta minsta detelj i låten. Sen är det egen kreativitet vad exakt man gör. Processen är väldigt individuell.

2: Energi - Denna punkt är FETT viktigt. Varför? Du kan va hur grym som helst på effekter, låt valen, beatmatch o.s.v. men har du ingen energi på plats, så sprider du inte heller energin ut till omgivningen. Människor tycker om att se andra människor ha passion för det han eller hon gör. Det spelar fucking ingen roll vad det handlar om. Du kan va mästare på att dammsuga andra människors mattor, så länge du verkligen lägger ner all energi du har och visar för din omgivning att du har passion för det du gör och att du gör saker med känsla, så kan inget gå fel. Så det gäller att känna musiken, inte bara höra den. Energin gör många saker, du kommer upp i Vibe, du mår bra, du ler och du har kul!

Och sist men inte minst, punkt nr 3: HA KUL OCH FUCKING LE - Man ska visa för sin omvigning att du har kul. Se inte ut som en tjurig jävla sak som byter låtar. LE, våga LE, HA KUL, våga HA KUL annars är du Fail.

Så det var allt för ikväll. Jag ska nu hämta min katt Missy som är ute i kylan, stackarn. Tur fan att han är en norsk skogskatt som klarar av att vara ute. VI SES!

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar