måndag, maj 24, 2010

Sky and Sand



Det var ett tag sen jag bloggade. Har vart grymt off när det gäller min blogg men jag har faktiskt inte haft någon lust att blogga och delvis haft zero inspiration med när det gäller kring min blogg. Har faktiskt inte haft något intressant att blogga om heller. Så jag föredrar ha lite få inlägg med kvalité istället för kvantitet. Klockan var 04:30 och jag vaknade med skönaste viben. Jag kände hur solstrålarna lös in till mig rum, kände hur skönt det var att få solstrålarna på ansiktet så min allra första tanke var "promenad ner till hamnen". Tog en snabb dusch madens kaffebryggarna gjorde sitt arbete och magi. Sen tog jag mig en kopp kaffe ute balkongen och njöt av min utsikt jag har över Västerås. Jag tycker Västerås har sin charm! Det är faktiskt en fin stad och hamnen är nog det bästa stället jag personligen skulle rekommendera till vem som helst. Det är en avslappnad miljö där och det är en väldigt vacker utsikt med. Efter att fått njutit av mitt kaffe och utsikt så begav jag mig ner till hamnen. Från hörlurarna ösades det på bra trance musik och jag blev bara mer och mer taggad inför dagen och jag får grym inspiration av allt som omringas. Jag känner kärlek överallt och jag känner hur min positiva energi strålas ut. Har nog nämt det förr men hamnen är verkligen min plats att bara va och sitta att fundera på känslor, relation till mina nära och kära, mina vänner etc. Jag tänker verkligen på allt i detalj när jag är där och det har hjälpt mig mycket. Jag bearbetar mina tankar och känslor väldigt noga, kanske lite för mycket sometimes men jag trivs med det. Det händer så mycket bra nu och min närmsta bror fick sitt första barn Lördagen den 15 maj! Daniel som han heter är den sötaste ungjäveln som finns! Han har verkligen inspirerat mig på en högnivå och den känslan kan jag leva på länge. Det är skönt att se min bror utvecklas med, han är grymt stolt och jag ser en god framtid som väntar Daniel. Han kanske följer sin farbrors DJ spår. Om han nu blir intresserad så kommer jag hjälpa honom med det till 100%. Han sover iaf till trance musik, det är ett bra tecken! Den här dagen började grymt nice och jag är taggad inför livet och det var grymt skönt att sitta vid hamnen och bara njuta av allt. "Misslyckanden är bara hållplatser på vägen mot lycka". Det stämmer in så jävla bra på mig, jag har misslyckas med grejer men jag har aldrig gavt upp. Jag tänker bara positivt, ser framåt och forsätter.

Dags att försätta njuta av min underbara Måndag :)

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar