måndag, mars 22, 2010

En söndag gav mig Inspiration.



Jag vaknade imorse och det var nog det tråkigaste vädret någonsin, men vad ska man göra. Så som det ser ut runt i världen så verkar ju inte moderjord vara nöjd med mänsklighetens insatser på denna planet. Man får ju hoppas på det bästa nu framöver och inte tro att 2012 är "världens undergång" som många har inprintat. Själv så har man ju bara tagit det lugnt och analyserat min vecka. Man brukar ju eller "brukar" analysera dagen, men på 7 dagar så händer 1 unik grej på varsin dag, så varje dag kommer aldrig vara sig lik, tur det! Så det jag gör varje söndag är att jag sätter på lite musik, och idag var det lite låtar från filmen Twilight "New Moon". Låten jag fastna mest för är youtube videon ovanför. Den är djup, samtidigt att den låter väldigt sorglig. Sen sitter jag framför min dator, lutar mig tillbaks med stolen och tittar upp på mitt vita tack ovanför mig. Jag tänker på saker som har gått bra under veckan och det gör jag för att öka min självkänsla. Personligen tycker jag att det är grymt onödigt att tänka på "dåliga" saker. Varför? Det är slöseri på din egen tid och den påverkar ens personlighet negativt med = du blir negativ som person! Så tänk på bra saker inte dåliga. Just nu så har det hänt mycket dem senaste veckorna kring musiken. Det går bra med musiken nu och med att producera musik så lär jag mig mycket mer hela tiden. Jag är nöjd med mina insatser kring musiken, sen att mina päron klarade sig bra från jordskalven i Chile så är jag, min familj och mina föräldrar lyckligt lottade att dem klarade sig. Jag var riktigt rädd där att förlora dem, men den överste herren (Gud) hörde mina tankar och skickade tillbaks dem. Jag är tacksam för det. Men jag har känt att jag behövde mina föräldrar och att dem ser att jag håller på med något jag älskar och dem har ju set nu att jag verkligen kämpar varje dag. Sen att min käre far också motiverar en, det kan inte bli bättre, det är redan riktigt bra och jag är nöjd med allt. "Det är bara att fortsätta" som han säger och "bara döden kan stoppa dig, om inte ens det? "Min far har rätt där, det är bara att kämpa, se framåt och positivt på saker, vill du, så kan du.

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar